marți, 11 septembrie 2012

Meditatia in Acum


Acest text, primit prin e-mail în această dimineată de la draga noastră Rodica, mi-a oferit, mie personal, câteva răspunsuri şi validări importante. Am înţeles de ce sufletul meu refuză orice rutină zilnică şi o respinge tocmai pentru că o consideră o nouă închisoare. Am înţeles că dacă nu-mi dau întânire cu Dumnezeu la ore fixe e tocmai pentru că Dumnezeu e cu mine mereu. Am înţeles multe lucruri pe care intuiţia mea începea să le vadă şi mulţumesc pentru acest semn!

Sri Vasudeva

Bun venit la Sesiunea noastră de Meditaţie Globală de azi. Meditaţia este o călătorie în spaţiul conştienţei. Şi este o călătorie în Acum, în momentul prezent. Este o călătorie prin iluzia lumii materiale, spre libertatea din conştienţă. Subiectul de azi este Lăsaţi ca practica să fie în Acum. 
Ce vreau să spun prin aceasta?
Noi suntem întotdeauna în Acum. Noi suntem întotdeauna în momentul prezent. Aşadar, haideţi să aducem practica în acel moment. Suntem condiţionaţi să credem că meditaţia ar trebui să fie numai într-un anume interval de timp, în fiecare dimineaţă sau în fiecare seară. Sau când avem timp, sau când avem nevoie să o facem. Dar spaţiul conştienţei, care este un spaţiu transformator, sau un spaţiu al procesării, este cu noi tot timpul. Nu ar fi înţelept atunci ca procesarea din conştienţă să ne elibereze de ignoranţă, sau să ne înalţe spre libertate? Nu ar trebui să fie un proces care se derulează continuu?
Aş vrea să spun că acesta este unul dintre primele lucruri pe care le-am învăţat în adevărata spiritualitate. Am crescut cu o mulţime de idei legate de ce ar trebui să fac, din ceea ce am citit. Dar pentru mine nu avea sens să practic o oră, iar restul timpului să fiu liber; să fac orice voiam să fac. Eu întotdeauna am fost tipul de om care să practice ceva în Acum; să stau cu acea practică în Acum. Aceasta trebuia să devină un stil de viaţă. Este deci posibil ca meditaţia – care este o călătorie în conştienţă – să devină un stil de viaţa? Poate fi aceasta legată de felul cum văd eu lumea, cum interacţionez cu lumea în fiecare zi? Dacă stau jos, în meditaţie, eu încerc să mă centrez în acel spaţiu al conştienţei. Şi să pătrund în cele mai pure energii ale fiinţei, aflate dincolo de fizic. Nu ar trebui ca acesta să fie un proces ce are loc în fiecare moment? În care ar trebui să îmi observ spaţiul conştienţei. Prin care ar trebui să îmi rafinez Eul meu, cel care este capabil să pătrundă în energii şi să se manifeste în spaţiu. Nu ar trebui ca aceasta să fie o practică de fiecare moment?
Cum am mai spus, noi suntem atât de prinşi de când se întâmplă procesul, cât de lung ar trebui să fie… De ce nu am opri noi aceste gânduri şi să stăm în practica momentului prezent? Să fim întotdeauna pozitivi. Acum ştiţi şi voi, mie îmi place să văd aspectele pozitive din orice situaţie. Întotdeauna le caut. Când mă confrunt cu negativul, întotdeauna caut pozitivul. Trebuie să existe o fereastră spre pozitivitate.
Deci, idea este că spaţiul conştienţei este cu noi permanent, iar şansa de a practica, de a procesa în spaţiul conştienţei, este cu noi permanent. Este înţelept ca în fiecare moment să căutăm acea şansă. În acest fel am practicat eu meditaţia. Am adus practica în momentul respectiv. Cum pot să o practic, care este calea să o practic Acum? Cum pot eu să o leg de lume, aducând în practică tot ce ştiu? În acest fel practica meditaţiei continuă de-a lungul zilei, în fiecare moment din zi.
Şi îmi place să cred că există doar un moment de timp, pe care trebuie să fiu focalizat. Doar un moment, Acum; întotdeauna este Acum. Trecutul s-a dus, viitorul va veni, dar eu am puterea lui Acum. Deci, în fiecare moment al zilei, în fiecare moment conştient, aveţi acea putere: puterea lui Acum, puterea conştienţei, şansa de a vă conecta la toate energiile spaţiului interior.
Menţineţi-vă deci în acea conştienţă de martor în Acum. Observaţi spaţiul, văzând toate posibilităţile din spaţiu, observând distragerile, dezacordurile. Observaţi-le obiectiv. Nu vă lăsaţi prinşi de ele, fiţi obiectivi. Şi alegeţi posibilităţile optime în fiecare moment. Aceasta este calea; nu credeţi că este aşa?
Suntem la începutul unei noi zile. Nu ar trebui ca practica acestei zile să fie permanenta conştienţă, în fiecare interacţiune, faţă de spaţiul conştienţei? Să observaţi şansele existente. Să aduceţi în practică învăţăturile, care eliberează din ignoranţă. Învăţăturile de manifestare a conştienţei superioare din spaţiu. În această nouă zi, nu ar fi înţelept să ne deschidem spre toate şansele? Vă spun mereu că graţia este cu noi. Aceasta nu este o călătorie fără suport. Aţi putea crede că Cel care ne-a creat ne-ar lăsa abandonaţi? Sigur nu este aşa; graţia este întotdeauna cu noi. De aceea spun eu că acesta este un Mare Joc. Pentru că Cel Divin este acolo, să ne conducă perfect în fiecare situaţie. Însă doar dacă noi suntem deschişi spre El. Însă noi suntem atât de prinşi de propriile noastre drame, încât nu suntem deschişi spre graţia Celui Divin. Graţia este acolo în fiecare moment Acum, în fiecare moment prezent. Aceasta este promisiunea Sa, dacă noi facem efortul de a ne deschide. Suportul Său este mereu acolo.
Deci, de ce să nu stăm în această conştientizare azi, că există doar Acum? Că practica meditaţiei mele se continuă în Acum; eu mă centrez în Acum, pătrund în cele mai puternice energii din fiinţa mea, văd toate şansele din spaţiu. Şanse de acţiune, de interacţiune; şi le folosesc pe toate Acum.
Iar dacă meditaţi în Acum, nu puteţi fi obosiţi din cauza practicii. Acum este un moment; nu mai este timp pentru a fi obosit. Trecutul s-a dus. Acum deţine toate posibilităţile. Lăsaţi ca practica să fie în Acum. Continuaţi centrarea în Acum. Şi nu uitaţi că graţia este mereu cu voi. Niciodată nu sunteţi lăsaţi singuri. Niciodată. Niciodată. Aţi vrea să vă începeţi în acest fel ziua?
Câţi dintre voi sunteţi atât de separaţi, de deconectaţi; nu din cauza Univesului. Noi am construit o închisoare în jurul nostru. Şi tot noi trebuie să deschiem uşa. Fiţi deschişi la toate posibilităţile. Nu fiţi cu mintea îngustă, închisă. Fiţi deschişi la toate posibilităţile acestui moment. Noi purtăm în conştienţă o putere minunată. Suntem fiinţe de conştienţă. Noi suntem lumină. Nu lăsaţi ca gândurile voastre să vă ţină în întuneric.
Căci gândurile noastre crează realitatea. Gândurile noastre crează realitatea. Lăsaţi gândurile să fie deschise. Menţineţi gândul că graţia este cu voi. Menţineţi gândul că există doar un moment. Doar un moment: Acum. Toate posibilităţile sunt cu mine. Vom avea cea mai bună zi posibilă. Cu siguranţă. Dacă noi o facem astfel; este o alegere.
Staţi conştienţi, staţi conectaţi (cu Universul), staţi pozitivi, staţi deschişi, staţi centraţi. Iar acum veniţi alături de mine în meditaţie.

(sursa e-mail)

Niciun comentariu: